Wednesday, July 7, 2010

“ဝါဆိုလျပည့္ဓမၼစၾကာေန႔”

0 မွတ္ခ်က္မ်ား
“ဝါဆိုလျပည့္ဓမၼစၾကာေန႔”
ဦးထြန္းဝင္း (ဘီေအ၊ ဓမၼာစရိယ)


ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိထၲမင္းသားသည္ အေနာ္မာေသာင္ကမ္း၌ ဆံေတာ္ကိုပယ္ကာ ေတာသို႔ဝင္ျပီး အာဠာရႏွင့္ဥကဒ ရေသ့ၾကီးႏွစ္ပါးထံနည္းခံ၍ တရားက်င့္ရာ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္ မ်ားကိုသာရ၍ အမတနိဗၺာန္တရားမွန္ကိုမရသျဖင့္ ထိုအရပ္ေဒသမွဖယ္ခြါ ထြက္ခြါခဲ့ေလသည္။
ဥရုေဝလေတာ ေနရၪၨနာျမစ္ကမ္းပါးတြင္ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတို႔၏ လုပ္ေကြ်းျပဳစုမႈကိုခံယူ၍ ဒုကၠစရိယာ ေျခာက္ႏွစ္ၾကာေအာင္ က်င့္ပါေသာ္လည္း အမတနိဗၺာန္တရားမွန္ကိုမရသျဖင့္ ျပင္းထန္ေသာအက်င့္ ကိုစြန္႔ပယ္၍ တရားလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ အစာေရစာမ်ား ျပန္လည္မွီဝဲသျဖင့္ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတို႔က တရားထူးရေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု အထင္လြဲကာ ဖဲခြါထြက္သြားၾက ေလေတာ့သည္။


ဗုဒၶအလာင္းေတာ္သည္ ျပင္းထန္လြန္းေသာ ႏွစ္ဖက္စြန္းက်င့္စဥ္ကို ပယ္၍ အလယ္အလတ္ မဇၩိမ ပဋိပဒါ သမထဘာဝနာက်င့္စဥ္ျဖင့္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃- ခု (ခရစ္မေပၚ မွီ ၅၄၄ ႏွစ္) (၅၄၄- ဘီစီ) ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ေပၚ ၌ သဗၺညဳတ အလံုးစံုကိုသိေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ဟု ေခၚဆိုသတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ဘုရားျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ခ်င္း ပထမဆရာမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ အာဠာရႏွင့္ဥဒက ရေသ့ႏွစ္ပါးတို႔အား ေက်း ဇူးဆပ္တရားေဟာရန္ ဆင္ျခင္ရာ စုေတ့ကြယ္လြန္ကုန္ၾကျပီးျဖစ္၍ ဥရုေဝလေတာတြင္ အနီးကပ္အ လုပ္အေကြ်းျပဳစုခဲ့ၾကေသာ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးတို႔ရွိရာ မိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ ၾကြ၍ ဝါဆိုလျပည့္ စေနေန႔၌ ဓမၼစ ၾကာတရားဦး ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါဆိုလျပည့္ကို “ဓမၼစၾကာေန႔” ဟူ၍ သတ္မွတ္ေခၚတြင္ၾကေလသည္။

“ေဒြေမဘိကၡေဝ” အစခ်ီေသာ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကိုေဟာ၍အဆံုး၌ အရွင္ေကာ႑ည သည္ ေသာတာပန္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ “ဧဟိဘိကၡဳ” (ရဟန္းလာေလာ့) ရဟန္းအျဖစ္ကိုခံ ယူေလ၏။ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ပင္ ဝါကပ္ေတာ္မူလ်က္ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔မွစ၍ ျမိဳ႔ ရြာ အတြင္းသို႔ ဆြမ္းခံမွ်ၾကြေတာ္မမူဘဲ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးတို႔၏ ကမၼဌာန္းအလုပ္၌ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ အညစ္အေၾကး အေႏွာင့္အယွက္တို႔ကို တားဆီးရန္အလို႔ငွာ ေန႔ညဥ့္မျပတ္ အဆံုးအမၾသဝါဒေပးျခင္း ျဖင့္ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာပင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။

ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးတို႔အနက္ ႏွစ္ပါးေသာရဟန္းတို႔ကို ဆံုးမၾသဝါဒေပးေတာ္မူစဥ္ သံုးပါးေသာရဟန္းတို႔ သည္ ဆြမ္းအတြက္လွည့္လည္ၾကကုန္၏။ ထိုဆြမ္းျဖင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးတို႔သည္ မွ်တ ကုန္၏။ သံုးပါးေသာရဟန္းတို႔ကို ဆံုးမၾသဝါဒေပးေတာ္မူစဥ္ ႏွစ္ပါးေသာရဟန္းတို႔သည္ ဆြမ္းအ တြက္လွည့္လည္ ၾကကုန္၏။ ထိုဆြမ္းျဖင့္ အားလံုးေျခာက္ပါးတို႔ မွ်တၾကကုန္၏။ ဤနည္းျဖင့္ အဆံုး အမၾသဝါဒေပးေတာ္မူရာ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔၌ ဝပၸ မေထရ္ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ ဝါဆို လျပည့္ေက်ာ္ (၂) ရက္ေန႔၌ ဘဒၵိယ မေထရ္ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ (၃) ရက္ေန႔၌ မဟာနာမ္ မေထရ္ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ (၄) ရက္ေန႔၌ အႆရိ မေထရ္ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ ဤသို႔အစၪ္အတိုင္း ေသာ တာပတၲိဖိုလ္၌တည္ၾက၍ “ဧဟိဘိကၡဳ” ရဟန္းအျဖစ္ကို အသီးသီးခံယူၾကေလ၏။

ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ ရဟႏၲာေန ့။ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ေေန႔၌ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးတို႔အား အနတၲလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ သုတ္အဆံုး၌ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတို႔ သည္ အရဟတၲဖိုလ္တည္ၾက၍ “ရဟႏၲာ” ျဖစ္ၾကေလ၏။

ဗုဒၶေဂါတမ၏သာသနာေတာ္၌ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးတို႔သည္ ေရွးဦးစြာရဟႏၲာျဖစ္ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။

ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ေန႔သည္ လူသားငါးဦးတို႔ ေရွးၪီးစြာရဟႏၲာျဖစ္ေသာေန႔ျဖစ္သျဖင့္ “ရဟႏၲာေန႔” ဟု ဥဒါန္းေမာ္ကြန္းတြင္ေလ၏။ ဝါဆိုအဓိပၸါယ္မွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ဝါတြင္းသံုးလ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔မွ (ဝါကြ်တ္) သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ထိ ခရီးမထြက္၊ ေဒသစာရီမၾကြဘဲ မိမိေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔သိမ္တြင္ “ပဝါရဏာ” “ပန္ၾကားျခင္း” “ျမင္၊ ၾကား၊ သံသယ ယံုမွားျခင္း” ရွိပါက ေျပာဆိုၾကပါ “ပန္ၾကားျပဳၾကျပီး” လွ်င္ ဝါဆိုျခင္းကိစၥျပီးဆံုးျခင္းကို ဝါကြ်တ္သည္၊ ဝါမွထြက္သည္ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။

ဓမၼစၾကာအဓိပၸါယ္ -
ဓမၼ + စကၠ >စၾကာ > စက္ဝိုင္း
ဓမၼ = သေဘာတရား - လည္ပတ္ေသာလွည္းဘီး၊ လည္ပတ္ေနေသာစက္ဝိုင္း
ဗုဒၶက ဓမၼစၾကာတြင္ -
အစြန္းအယုတ္ဟုေခၚေဝၚသမုတ္အပ္ကုန္တရား ႏွစ္(၂) ပါးရွိသည္။ (၁) ပထမ တစ္ပါးမွာ ယုတ္မာ ေသာ ရြာသူ ရြာသား ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သားတို႔၏ လက္သံုး လက္ကိုင္ျဖစ္ေသာ၊ ပုထုစဥ္သတၲဝါတို႔၏ အေလ့ အမူအရာျဖစ္ေသာ၊ အရိယပုဂၢိဳလ္တို႔ႏွင့္မဆိုင္ေသာ၊ အက်ိဳးတစံုတရာႏွင့္မွ် မစပ္ယွဥ္ေသာ ေလာကီ အာရံုကာမဂုဏ္တို႔၌ ကာမခ်မ္းသာကို သာယာတံုျငားလိုက္စားအားထုတ္မႈဟုဆိုအပ္ေသာ အၾကင္ အစြန္းသမုတ္ အယုတ္တရားမ်ိဳးသည္ရွိေလ၏။ ဤသည္ကား (၁) ပါးတည္း။ (ဆိုလိုသည္မွာ - အိမ္ ေထာင္ျပဳ ၊ သားေမြး လင္ႏွင့္မယား ကာမခ်မ္းသာႏွင့္ေပ်ာ္ပါးေနေသာလမ္း။ (ကာမသုခလႅိကာႏု ေယာဂ)

(၂) ဒုတိယတစ္ပါးမွာ - ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈမဖက္ ဆင္းရဲမႈသက္သက္မွ်သာျဖစ္ေသာ၊ အရိယပုဂၢိဳလ္တို႔ ႏွင့္မဆိုင္ေသာ၊ အက်ိဳးတစံုတရာႏွင့္မစပ္ယွဥ္ေသာ၊ ေရခ်ိဳး၊ မီးလံႈ၊ ဆူပံု၌အိပ္ျခင္း အစရွိသသည့္ မိမိ ကိုယ္ကိုပင္ပန္းေအာင္သာလြန္ၾကိဳးစားေလ့ရွိေသာ အၾကင္အစြန္းဟုေခၚေဝၚသမုတ္ အယုတ္တရားမ်ိဳးရွိ ေလ၏။ ဤသည္ကား (၁) ပါးတည္း။ (ဆိုလိုသည္မွာ - မိမိကိုယ္ကိုအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွိပ္စက္၍က်င့္ေသာ အက်င့္ (အတၲကိလမထာႏုေယာဂ) ျဖစ္၏။

အလယ္လမ္း (က်င့္စဥ္)
“မဇၩိမာပဋိပဒါ”
စင္စစ္ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ ထိုအစြန္း(အယုတ္) တရားတို႔ကို မကပ္မေရာက္ (မက်င့္ မျပဳလုပ္) မူ၍ ဗုဒၶ(ငါ ) ဘုရားသည္ အၾကင္ အလယ္လမ္းဟုဆိုအပ္ေသာအက်င့္ျမတ္ကို သဗၺညဳတ အလံုးစံုကိုသိ ေတာ္မူေသာဉာဏ္ေတာ္အလင္းျဖင့္ ထိုးထြင္း၍သိေတာ္မူအပ္ေလျပီ။

ထိုအလယ္လမ္းဟုဆိုအပ္ေသာ အက်င့္ျမတ္သည္ (၁) သစၥာေလးပါးကိုျမင္ေစႏိုင္ဘိေသာ ပညာ မ်က္စိကိုလည္းျပဳျပင္စီရင္တတ္ေပ၏။ (၂)အသိဉာဏ္ပြင့္လင္းမႈကိုလည္းျပဳျပင္စီရင္တတ္ေပ၏။ (၃) ကိေလသာမီးအျပီးခ်ဳပ္ျငိမ္းေစျခင္းငွါ၊ ဉာဏ္ကြန္ျမဴး၍အထူးသိေစျခင္းငွါ၊ မေဖါက္မျပန္ မွန္ကန္ ေကားင္းမြန္စြာသိေစျခင္းငွါ ၊ ဒုကၡခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ျငိမ္း၍ ဇာတ္သိမ္းျခင္းငွါျဖစ္၏။ ထိုအလယ္လမ္း ဟုဆိုအပ္ေသာအက်င့္ျမတ္သည္ အဘယ္နည္း။ အရိယာျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏လက္ကိုင္ ျဖစ္၍ ျမင့္ျမတ္ေသာအဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဤမဂၢင္ရွစ္ပါးတရားသည္ပင္တည္း။ ဤမဂၢင္ရွစ္ ပါးတရားဟူသည္ အဘယ္နည္း။

(*သမၼာကို မွန္ကန္ (ေသာ) ၊ တရား (ေသာ )၊ လမ္းက် (ေသာ )၊ ေကာင္း(ေသာ )ဟူ၍ျပန္ဆိုႏိုင္ ၏။)

၁) ေကာင္းစြာျမင္ျခင္း = သမၼာဒိ႒ိ
၂) ေကာင္းစြာၾကံျခင္း = သမၼာသကၤပၸ
၃) ေကာင္းစြာေျပာဆိုျခင္း = သမၼာဝါစာ
၄) ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ျခင္း = သမၼကမၹ ႏၲ
၅) ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း = သမၼာအာဇီဝ
၆) ေကာင္းစြာအားထုတ္ျခင္း = သမၼာဝါယမ
၇) ေကာင္းစြာေအာက္ေမ့ျခင္း = သမၼာသတိ
၈) ေကာင္းစြာတည္ၾကည္ျခင္း = သမၼာသမာဓိ

မဂ္စိတ္ (၄) ခု၌ရွိေသာ အထက္ပါ မဂၢင္တရားကိုယ္ရွစ္ပါးသည္ မဂၢသစၥာမည္၏။ ဤမဂၢသစၥာ ကိုက်င့္ၾကံပြါးမ်ားအားထုတ္လွ်င္ သႏၲိသုခ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာအမွန္နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ နိေရာဓသစၥာကို ရရွိႏိုင္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္မဂၢသစၥာသည္ အေၾကာင္းတရားသစၥာျဖစ္၏။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးသစၥာနိေရာဓသစၥာကို ရရွိ၏။ ဤသို႔အေၾကာင္း အက်ိဳးလည္ပတ္ေသာ ေၾကာင့္ဓမၼစကၠ = ဓမၼစၾကာ = လွည္းဘီးကဲ့သို႔လည္ပတ္ေသာစက္ဟူ၍ဆို၏။

သစၥာေလးပါး ဓမၼစၾကာတရား
သစၥာေလးပါး (အဘိဓမၼာတရားကိုယ္ )
၁။ ေလာကီစိတ္ (၈၁) ေလာဘၾကည္ေသာ (မပါေသာ ) ၊ ေစတသိက္ (၅၁)။ ရုပ္ (၂၈)။ ဤေတဘူမိကျဖစ္ေသာ ဝဋ္တရားသည္ ဒုကၡသစၥာ (ဆင္းရဲျခင္းအမွန္) မည္၏။

ဓမၼစၾကာသုတ္လာ ဆင္းရဲဒုကၡ (၈)မ်ိဳး
၁) ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္းသည္လည္းဆင္းရဲ၏။
၂) အိုရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ၏။
၃) နာရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ၏။
၄) ေသရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ၏။
၅) မခ်စ္ေသာသူ (ရုပ္နာမ္စသည္တို႔ႏွင့္) အတူေနရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ၏။
၆) ခ်စ္ႏွစ္သက္ေသာသူ (နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ) တို႔ႏွင့္ေကြကြင္းရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ ၏။
၇) လိုခ်င္ရာကို (နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ) မရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲ၏။
၈) အက်ဥ္းအားျဖင့္စြဲလမ္းရာ အာရံုျဖစ္ေသာခႏၶငါးပါးတို႔သည္ ဆင္းရဲကုန္၏။
ဤဒုကၡသစၥာသည္ကား အက်ိဳးတရား (ဆင္းရဲအမွန္) သစၥာျဖစ္၏။ ဗုဒၶသည္ တရားရွာသူ ၊ တရားနာယူသူမ်ားအလြယ္တကူသိျမင္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ အက်ိဳးတရား ဒုကၡသစၥာကို ပထမထား၍ ေဟာ၏။
၂။ ဒုကၡဆင္းရဲ၏ ျဖစ္ရန္အေၾကာင္းတရားျဖစ္ေသာ တဏွာဟူေသာ ေလာဘေစတသိက္သည္ သမုဒယ သစၥာ(ဆင္၊ရဲျဖစ္ေၾကာင္းအမွန္ျဖစ္၏။
လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္းတည္၊ ဟူေသာတဏွာေလာဘေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာကိုရရွိသျဖင့္ ထိုဒုကၡ(ဆင္း ရဲ)သစၥာကိုရရွိၾကသည္။
ဤသို႔ တဏွာေလာဘ သမုဒယ သစၥာတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ိဳးတရား မ်ားျဖစ္ေသာ ဒုကၡျဖစ္ရေလ၏။

သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္၏ မဂၢသစၥာေၾကာင့္ နိေရာဓသစၥာကိုရ၏ ဤသို ့ေၾကာင္း က်ိဳးစက္လည္ပတ္ျခင္းကို ဓမၼစၾကာေခၚဆိုေလသည္။

အနတၲအဓိပၸာယ္

အနတၲ =ငါမဟုတ္၊ မိမိအလိုသို ့မလိုက္ပါျခင္း အစိုးတရမိမိ္ျဖစ္ခ်င္သကဲ့သို ့မျဖစ္ျခင္း အနတၲ = န +အတၲ (အန္ +အ)
န =မဟုတ္ ၊ အတၲ =ငါ =အနတၲ =ငါမဟုတ္ တနည္းအားျဖင့္ =အနတၲသဒၵါသည္ (၁) အလိုသို ့မလိုက္ျခင္း ၊ မိမိျဖစ္ခ်င္သကဲ့သို ့မျဖစ္ျခင္းအနက္။
ျဖစ္ဆဲဥပါဒ္ခဏ၌ ရွိေသာရုပ္သည္ တည္ဆဲနီ ခဏ သို ့မေရာက္ပါေစလင့္။
တည္ဆဲရုပ္သည္ မအိုပါေစလင့္။ အိုေသာ ရုပ္သည္ မျပိဳမကြဲမပ်က္စီးပါေစလင့္။ ဤသို ့စသည္ျဖင့္ မိမိ ေတာင့္တတိုင္း မျဖစ္ျခင္း၊ အလိုသို ့မလိုက္ျခင္း အနက္သေဘာေၾကာင့္ “အနတၲ”မည္၏။

(၂) ပိုင္ဆိုင္သူမရွိျခင္းအနက္။

ရုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တည္းဟူေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို ့သည္ မိမိတို ့ သေဘာအတိုင္းသာျဖစ္ပ်က္ေနၾကသည္။ “မည္သို ့ျဖစ္ေစ၊ မည္သို ့ရွိေစ” ဟု အမိန္ ့ေပးႏိုင္သည့္ ပို္င္ စိုးသူတစ္စံုတေယာက္မွ်မရွိျခင္း အနက္သေဘာေၾကာင့္ “အနတၲ”မည္၏။

(၃) ျပဳစုစီမံတတ္၊ ဖန္တီးတတ္ေသာ အနက္သေဘာမွ ဆိတ္သုန္းျခင္းအနက္။ ရုပ္၊ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တို ့သည္ ျပဳလုပ္တတ္၊ ခံစားတတ္၊ ျပဳျပင္စီရင္တတ္၊ ဖန္တီး တတ္ေသာ သေဘာမွ ဆိတ္သုန္းျခင္းအနက္သေဘာေၾကာင့္ “အနတၲ” မည္၏။

(၄) တိတၳိ တို႔က မပ်က္မစီးအျမဲတည္တံ့သည္ဟု စြဲယူေသာ “အတၲ” ကိုပယ္ျခင္း။ သာသနာပတိတၳိ တို႔သည္ မပ်က္မစီးအျမဲတည္ေသာ အမာခံအႏွစ္သာရကို “အတၲ” ဟုၾကံဆစြဲ လမ္းၾကကုန္၏။ ထိုအမာခံအတၲသေဘာမရွိျခင္းေၾကာင့္ “အနတၲ”မည္၏။

အနတၲ ဓါတ္သေဘာ ဤအနတၲဓါတ္သေဘာသည္ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူေသာ သာသနာတြင္း၌ လည္းေကာင္း၊ ပြင့္ေတာ္မမူ ေသာ သာသနာပအခါ၌လည္းေကာင္း၊ မိမိသဘာဝအတိုင္းတည္ရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ ေဖၚထုတ္ေဟာ ၾကားမည့္သူမရွိလွ်င္ သတၲဝါတို႔မသိႏိုင္။ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူလာေသာအခါမွသာ ထိုအနတၲဓါတ္သေဘာကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ နတ္ ျဗဟၼာတို႔ သိရွိနားလည္ၾကရေလ၏။

အနတၲလကၡဏာသုတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္
(က) ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အနတၲျဖစ္ပံု
(ခ) ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အနစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲ ျဖစ္ပံု၊
(ဂ) ဝိပႆနာပညာ၊ မဂ္ပညာျဖင့္ရႈျမင္ပံု
(ဃ) ဝိပႆနာဉာဏ္၊ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္၊ ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ပံု၊
(င) ပဥၥဝဂၢီရဟန္းတို႔ ရဟႏၲာျဖစ္ပံုဟူ၍ အပိုင္း(၅)ပိုင္းျဖင့္ေဟာၾကားထားပါ၏။
ဤ “ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာေန႔” တြင္ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးကိုလိုလားေတာင့္တေသာ သူေတာ္ ေကာင္း အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔သည္ အနတၲလကၡဏသုတ္ကို(ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရား တို႔ကို အနစၥ၊ အျမဲမရွိ၊ ဒုကၡဆင္းရဲ၏၊ အနတၲအစိုးမရ မလိုမလိုက္၊) “ ငါပို္င္ေသာပစၥည္းမဟုတ္၊ ငါမဟုတ္၊ ငါ့ကိုယ္မဟုတ္” ဟု ဝိပႆနာဉာဏ္ပညာျဖင့္ ေန႔ညပြားမ်ားအားထုတ္၍ ခႏၶာငါးပါး၌ အနတၲလကၡဏာထင္ျမင္လ်က္ အရဟတၲဖိုလ္တိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကပါေစကုန္ သတည္း။
ဦးထြန္းဝင္း B.A
ဓမၼာစရိယ
ကိုးကားေသာစာအုပ္မၽား
၁။ ဓမၼာစၾကာသုတ္(ေလးဘာသာ)
၂။ အနတၲလကၡဏသုတ္(ေလးဘာသာ)
ဦးထြန္းဝင္း (ဘီေအ၊ ဓမၼာစရိယ)
၂၀ဝ၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ
ျဖဴျပာစာေပတိုက္၊ စြယ္ေတာ္ပံုႏွိပ္တိုက္
အမွတ္ ၈၇/၅၆လမ္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕
ဦးထြန္းဝင္း
နယ္စပ္ေဒသ
၃။ ဓမၼစၾကာသုတ္ + အနတၲလကၡဏာသုတ္(ပါဠိ + ျမန္မာ +အဂၤလိပ္)
ေအးဝင္းေရႊပံုႏွိပ္တိုက္၊ အမွတ္ (၂၀၆) ၃၁ လမ္း ရန္ကုန္ႃမိဳ႔ ၁၉၉၃ - ခု ၊ ေမလ။

(နိရဥၹရာ မွကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္)

0 မွတ္ခ်က္မ်ား:

Post a Comment

Please leave any your suggestion for us.

ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ အ့ံဖြယ္သာေမာ ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားသမိုင္း ပန္းဂ်ီကား

Banner 468

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...